39 przedsiębiorstw testowało już kryptowalutę R3

Data dodania: 3 lipca 2018 r. / Aktualizacja: 12 października 2022 r.
W skali roku nawet połowa przelewów międzynarodowych Banku Santander może być obsługiwana przez aplikację Ripple W skali roku nawet połowa przelewów międzynarodowych Banku Santander może być obsługiwana przez aplikację Ripple
Źródło: Pete Linforth z Pixabay

Przedsiębiorstwo R3 ogłosiło 28 czerwca 2018 roku, że dotychczas aż 39 firm przetestowało system Know Your Customer (KYC) zbudowany na platformie Corda, z wykorzystaniem technologii blockchain. Wśród nich były między innymi banki - ING, BNP Paribas, Raiffeisen Bank, Societe Generale czy Deutsche Bank. Eksperyment testowania R3 obejmował cztery dni, w trakcie których partnerzy projektu przeprowadzali ponad 300 transakcji w 19 krajach z użyciem blockchainu R3. Dzięki niemu firmy miały możliwość komunikacji i zarządzania danymi KYC na platformie Corda, przy użyciu aplikacji CorDapp. W eksperymencie udział wzięła również Rezerwa Federalna w Bostonie oraz bank centralny Kolumbii.

Warto powiedzieć, że R3 to przedsiębiorstw zajmujące się oprogramowaniem dla firm. Działa w sieci ponad 200 instytucji finansowych, organów regulacyjnych i banków centralnych. Świadczy profesjonalne usługi oparte o blockchain. Stworzyło platformę Corda, podejmując współpracę z sektorem bankowym.

Kryptowaluty nie są konkurencją dla walut tradycyjnych

Parlament Europejski stoi na stanowisku, że krypto waluty, pomimo rosnącej popularności, nie będą kwestionować siły ekonomicznej banków centralnych. Co więcej, Komisja Gospodarcza i Monetarna Parlamentu Europejskiego stwierdziła, że kryptowaluty nie stanowią zagrożenia dla walut państwowych krajów na całym świecie, choć przeprowadzane z ich pomocą transakcje są względnie bezpieczne, przejrzyste i natychmiastowe.

Czy Facebook będzie kupował kryptowaluty?

Od chwili, gdy Facebook zdecydował się na zniesienie kontrowersyjnego zakazu reklam kryptowalutowych, nie milkną spekulacje dotyczące tego, że gigant chce kupić giełdę kryptowalutową.

Z dniem 26 czerwca 2018 roku Facebook modyfikuje politykę reklam dla kryptowalut. Obecnie mogą się one reklamować w przestrzeni serwisu społecznościowego. Jednocześnie FB zdecydował się na utrzymanie zakazu publikowania ofert monet (ICO). W komunikacie władz serwisu czytamy:

Od 26 czerwca będziemy (…) zezwalać na reklamy promujące krypto-walutę i pokrewne treści od wstępnie zatwierdzonych reklamodawców. Będziemy jednak nadal blokować reklamy promujące opcje binarne i początkowe oferty monet.

Zanim jednak reklama kryptowalutowa pojawi się w serwisie, reklamodawca będzie musiał przejść ocenę kwalifikowalności reklam.

Taki krok ze strony Facebooka jest oceniany jako przygotowanie do przejęcia giełdy kryptowalutowej Coinbase. Już wcześniej plotki o takiej transakcji zostały ogłoszone przez The Economist.

Lotnisko Schiphol w Amsterdamie oferuje kryptowalutę

Podróżni mogą wymienić na lotnisku Schiphol w Amsterdamie posiadane euro na kryptowaluty, w tym bitcoin i ethereum. Służy do tego zainstalowany tam bankomat. Co prawda maszyna działa na próbę, ale Schiphol i tak szczyci się, że jest pierwszym europejskim lotniskiem, które oferuje taką usługę.

Elektrownia z Kanady chce sprzedać moc górnikom kryptowalut

Elektrownia Quebec z Kanady przedłożyła władzom prowincji plany, które obejmują dostarczenie przez Hydro-Quebec 500 milionów megawatów mocy dla kopiących kryptowaluty.

Ocena artykułu
Oddaj głos, bądź pierwszy!